En
Fb.

HOME SWEET HOME

Galerie Szara v Entrance

10.09. – 10.10.08

Skupinová výstava uspořádaná galerií Szara z polského Těšína
Kurátoři: Joanna Rzepka & Łukasz Dziedzic

***

I’m on my way
Just set me free
Home Sweet Home

Sweet home Alabama
Where the skies are so blue
Sweet Home Alabama
Lord, I’m coming home to you

Home sweet home
The place where the lunatics roam
‚Bout to peel a cop wit my chrome

It was home sweet home, home sweet home
Just a place to lay our head think of all those things we said
About in our home sweet home.

Home Sweet Home
Clack Clack Salute Salute I’m never alone!!
Brooklyn – Send em back home!
Brooklyn – Send em back home where you at?

Úryvek z textu Motley Crue, Lynyrd Skynyrd, House Of Krazees, Peter Gabriel, M.O.P.

***

Vystavující umělci:

Jakub Adamec
Magda Jańczuk
Konrad Dwornik & Hanna Kaczerowska
Joanna Rzepka & Łukasz Dziedzic,
Michał Bałdyga
Karolina Tyrna Paracetamol vs kaseta sie zaciela – audio video performance na vernisáži

***

Projekt galerie Szara se týká domova. Domova coby bezpečného a v našich životech důležitého místa. Kurátoři si pokládají otázku, zda musí být domov nutně spjat s domem či konkrétním místem
i v době, kdy je většina z nás zvyklá žít víceméně nomádským způsobem života.
Joanna Rzepka and Łukasz Dziedzic pracují s fotografií a videem, ve kterých představují dům jako intimní místo člověka. Naše osobní identita je tvořena významy pojmů jako jsou rodina, přátelství, jednota či láska. A právě takovéto pocity jsou hlavními stavebními kameny našeho každodenního prožívání, nejsilněji se však objevují ve vzájemném vztahu domova a rodiny.
Dalším z témat, které se na výstavě objevuje, je aktuální problém člověka, který hledá své vlastní místo ve světě. Konrad Dwornik a Hanna Kaczerowska představují sérii fotografií pod názvem „Squots”, které zaznamenávají příběhy současných „nomádů”. Domov na těchto fotografiích však nevyznívá jako bezpečné místo. Jde o jakýsi experimentální dokument využívající rétoriky dnešní reklamní fotografie.
Instalace Michała Bałdygy pracuje problematikou domova partnerského vztahu, ať už heterosexuálního, lesbického či homosexuálního. S problematikou člověka, který jen těžko hledá místo vedle někoho druhého, pokud ještě nenašel ani sám sebe.
Výstava je tedy nashromážděním motivů a elementů, které přesto, že nám jsou dobře známy, ukazují domov pohledem křivého zrcadla. Zrcadla, které nám svým zdeformovaným obrazem připomíná naši obyčejnost a především smrtelnost.